W nowoczesnych mediach wyjątkowo mocno liczy się zdobywanie wpływu – ani gazeta ani żadna telewizja nie jest bowiem całkowicie obiektywna i o stanowisko redaktora czy wydawcy albo prezesa zarządu walczą najróżniejsi ludzie, wspierani przez inne grupy i mający inną strategię na przyszłość. Media realizują więc często wizję i ta sama historia opisana przez prawicowy i lewicowy dziennik różni się od siebie w wielu fundamentalnych miejscach. Jednocześnie pamiętać trzeba o tym, że polityka kształtowana jest w dużym stopniu właśnie przez media a ich odbiorcy w późniejszych latach swoje decyzje podejmują w oparciu właśnie o to, jaki pogląd wcześniej sobie wyrobili. Urbanistyka z kolei doprowadziła do monopolizacji pewnych ośrodków jak stolice i to w tych wielkich aglomeracjach przeważnie znajdują się centrale wszystkich mediów liczących się w kraju. Społeczeństwo jest więc karmione niejednokrotnie punktem widzenia dla siebie obcym. Tak jednak wyglądać musi rzeczywistość komercyjnych mediów i współczesnego biznesu.
[Głosów:0 Średnia:0/5]