Jak wykorzystać akcesoria do treningu? Sztanga do body pump

0
62

Niektóre akcesoria wykorzystywane podczas zajęć sportowych są dla osób początkujących wielką tajemnicą. W końcu nawet prosty trening można podzielić na kilka sposobów. Możemy wyróżnić między innymi trening siłowy, sylwetkowy i wytrzymałościowy. Do tego dochodzi także poprawa mobilności itp. W zależności od tego, jaki jest nasz cel, będziemy wykorzystywać różne narzędzia.

Interesującym przykładem, który z pewnością zaciekawi większość osób rozpoczynających przygodę z siłownią, będzie między innymi sztanga do body pump. Teoretycznie przypomina ona klasyczny gryf, który wykorzystywany jest także w treningu siłowym, lecz w praktyce zajęcia z nim są zupełnie inne. Na czym polegają? W dalszej części tekstu zdradzimy wszystkie tajemnice, które z pewnością zainteresują wszystkie osoby szukające urozmaicenia swoich treningów.

Różnice – sztanga do body pump i klasyczny gryf prosty

Biorąc pod uwagę rozmiary standardowe sztangi, model do body pump jest o wiele krótszy. Charakteryzuje się on również mniejszą wagą, dzięki czemu bez problemu można wykonać z jego pomocą dynamiczne ćwiczenia. W tym celu jest także powleczony specjalną powłoką, która ma zapobiegać wyślizgiwaniu się z rąk, ponieważ szybki wyrzut sztangi w powietrze, może w innym wypadku okazać się niebezpieczny. Nikt nie chciałby raczej znaleźć się na torze lecącego gryfu z obciążeniem – nawet jeśli łącznie ważyłby około 10-15 kg.

Obciążenie do body pump

Sztanga do body pump to nie jedyna różnica, którą można zauważyć. Klasyczne obciążenie żeliwne na nic się zda w tym wypadku, ponieważ należy wykorzystywać ogumowane talerze. Biorąc pod uwagę specyfikę samej dyscypliny, raczej na nic zdadzą się w tym wypadku obciążenia rzędu 10-20 kg, więc nic dziwnego, że najczęściej spotykane na sali są obciążenia 1,25; 2,5 i 5 kg. Zazwyczaj są one dodatkowo kolorowe, co z pewnością ułatwia znalezienie odpowiedniego zestawu dla swoich oczekiwań i możliwości.

Trening siłowy w wydaniu dynamicznym

Dobrze, skoro wiemy już jaki rodzaj akcesoriów używany jest podczas zajęć i dlaczego sztanga do body pump musi różnić się od klasycznej, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jak wyglądają same zajęcia.

Wiesz jak wykonać poprawny przysiad ze sztangą na barkach lub wyciskanie żołnierskie? Znasz podstawowe ćwiczenia wykonywane w treningu siłowym? W takim razie spróbuj teraz wyobrazić sobie, że możesz je wykonać w dynamiczny rytm muzyki. Dodatkowo body pump to zajęcia grupowe, więc nastaw się na świetną zabawę razem z zupełnie nowo poznanymi znajomymi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ